• Nawyki żywieniowe

    Wśród nawyków żywieniowych, które mają niewiele z zasadami zdrowego odżywiana, najgorszy jest fakt, że zbyt często mylimy głód z łakomstwem. Nie bardzo mamy umiejętność jasnego określenia, kiedy głód jest już zaspokojony, więc najczęściej jak coś nam smakuje, to po prostu wszystko znika z talerza w naszych brzuchach. To podstawowy błąd, który niewiele ma wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Przed posiłkiem należy się odprężyć i pozwolić sobie na krótką chwilę namysłu. Należy nauczyć się oceniać natężenie głodu w skali od 1 do 7, gdzie 1 to bardzo silny głód, a 7- to uczucie przejedzenia po wielkim posiłku.

    W trakcie jedzenia należy pamiętać, aby jeść powoli, z przerwami. Należy obserwować, jak głód stopniowo znika. Należy starać się, aby przed posiłkiem ocena nie spadła poniżej 2,5, czyli stanu lekkiego głodu, a po nim nie przekraczała 5,5 – wrażenie przejedzenia. Bardzo często także mamy mylne przeświadczenia, że płyny nie mają kalorii. Bardzo dużo kupujemy napojów słodzonych i gazowanych. Niestety dostarczają one nam mnóstwa zbędnych kalorii. Należy zdecydowanie zmienić te nawyki i nastawi c się na herbaty, ale te z dobrego gatunku. Najlepsze oczywiście liściaste, ale też bardzo wskazane są napary z ziół, najlepiej z własnego zbioru, albo zakupione w sklepach zielarskich. Koniecznie należy pamiętać o piciu wody, najlepiej nawet ok. 2 litry dziennie.

    Więcej o zasadach zdrowego żywienia – https://portaldlazdrowia.pl/12-krokow-zdrowego-odzywiania-wg-who-europe/

    Categories: Zdrowie

    Comments are currently closed.